Nächste Neuerscheinung: Metaphors of the Mind in Film

Neuerscheinung

Kathrin Fahlenbrach (Hrsg.): Embodied Metaphors in Film, Television, and Video Games.
Routledge, 2016

Zusammenfassung (Verlagsinfo):

In cognitive research, metaphors have been shown to help us imagine complex, abstract, or invisible ideas, concepts, or emotions. Contributors to this book argue that metaphors occur not only in language, but in audio visual media well. This is all the more evident in entertainment media, which strategically «sell» their products by addressing their viewers’ immediate, reflexive understanding through pictures, sounds, and language. This volume applies cognitive metaphor theory (CMT) to film, television, and video games in order to analyze the embodied aesthetics and meanings of those moving images

Stimmen zum Buch:

«This book consolidates a promising line of research into the means by which metaphors in film and other media relate to embodiment, affect, and meaning. As such, it is an original and much-needed contribution.»

- Carl Plantinga, Calvin College, USA

Ich habe einen Aufsatz zu «Metaphors of the Mind in Film: A Cognitive-Cultural Perspective» beigesteuert, der sich einerseits mit der Darstellung von Innerlichkeit im frühen Kino und deren metaphorischen Grundlagen befasst. Andererseits ergänze ich die Perspektive der CMT um eine produktions- und kulturhistorische Analyse und demonstriere, dass erst diese Kombination zu spannenden und wirklich aussagekräftigen Ergebnissen führt.

Mehr Informationen und eine Leseprobe gibt es auf den Verlagsseiten.

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